جملات مغرضانه ی یک عدد دیازپام

که اِهِن و تِلِپ اضافی دارد

جملات مغرضانه ی یک عدد دیازپام

که اِهِن و تِلِپ اضافی دارد

The sacred geometry of …

من هیچوقت عقاید دینی محکمی نداشتم. هیچوقت نتونستم خودمو راضی کنم که یک مومن واقعی باشم. واقعا نتونستم. سعی کردم در مورد اسلام، مسیحیت، یهودیت و حتی بودائیسم اطلاعات جمع کنم ولی هیچکدوم نتونستن ارضام کنن. برای همین به هیچکدوم اعتقاد راسخی ندارم.


شاید مسخره باشه ولی به نظرم دین جنبه‌ی معنوی سیاسته. هرجایی که سیاست نتونسته تسلط کامل بر زندگی مردم جامعه داشته باشه دین وارد عمل شده. و گاهی به قدری قدرت پیدا کرده که حتی سیاست رو هم تحت سیطره خودش دراورده.


به نظرم سکولاریسم یا لائیزم تو یک کشور نه نشونه‌ی پیشرفتگی اون جامعست و نه پسرفتگی. اون حکومت به خاطر این ترجیح داده سکولار باشه چون عامل دیگه‌ای مثل ناسیونالیسم یا یک همچون چیزی تو روح جامعه وجود داره، بنابراین برای اتحاد جامعه نیازی به دین نیست، حتی ممکنه دین به عنوان رقیبی برای اون عامل همبستگی باشه. و مطمئنم اگه اون اهرم به هر نحوی از بین بره یا کمرنگ بشه قطعا دین اولین و مناسب‌ترین آلترناتیو اون حکومته.


حالا نمی‌خوام اینجا در ارتباط با دین و سیاست مقاله بنویسم فقط اینا رو گفتم که تهش بگم با اینکه اصلا با مفاهیم مربوط به دین رابطه‌ای ندارم  ولی ماه رمضان رو خیلی دوست دارم. منو یاد بچگیام میندازه. یه حالت معنوی خوشایندی برام داره. چیزی که لذت میبرم و هیجان خاصی وارد زندگیم میکنه. واسه همینه خوشحالم . یه هندسه روحانی از مسائل غیر قابل توضیح. و این عالیه :)

نظرات 7 + ارسال نظر
شاپری 9 تیر 1393 ساعت 21:51

خصوصا اگه ربنای استاد شجریان بود...

سمیه 10 تیر 1393 ساعت 21:01 http://asranevesht.blogfa.com

عالیه
من خیلی وقته که وبلاگتو میخونمو نوشته هاتو دوس دارم

ممنون لطف داری
تعداد سمیه های وبلاگم بالا رفته قاطی می کنم!

هما 11 تیر 1393 ساعت 12:12

من نبودم یه مورد شکست عشقی داشتی
یه مورد فرار از دست عزرائیل داشتی
یه مورد اهانت به ساحت مقدس موسیقی این مرز و بوم داشتی
این آخریام که زدی تو کار فریب افکار عمومی و دین ستیزی

برنامه بعدیت چیه بگو در جریان باشیم....


خیلی باحال بود! فعلنا تو تنها کسی هستی که میتونی منو بخندونی
کجایی تو دختر؟ چرا خاموشی؟ امتحانت که تموم شد روشن شو دیگه. ای بابا.

donia 14 تیر 1393 ساعت 11:07

یه هندسه روحانی از مسائل غیر قابل توضیح

تعبیرقشنگی بود

اقای قاف 16 تیر 1393 ساعت 09:13 http://www.flow.blogfa.com

تو ندونسته مومنی

دماغ 21 تیر 1393 ساعت 00:39 http://damagh0.blogfa.com/

سلام.
منم مثل تو!هیچوقت نتونستم یه مومن باشم!
ونگاه به دین!من به دین یه جور دیگهنگاه میکنم!همیناحساس خوب،همینحس معنوی،خودش معلول وجود دینداری در وجود ماست!

× Error Boy × 6 مرداد 1393 ساعت 15:39 http://error-boys.blogfa.com/

خعب , شاید این حرفایی(منظور از حرف,صحبت های قبل پاراگراف ماه رمضون) ک شوما زدی , بتونه "اکثریت" رو تحت تاثیر قرار بده , اما ... باس بگم , یکم کلیشه ای شده , اون "اقلیت" تاثیر نمیپذیرن!!!
نمیدونم شاید من این طوریم ! من ب هیچ عنوان مذهبی نیستم , ن بودم و ن خواهم بود ... !!!
اما در اینجا , بحث "معنویت" با "مذهبیت" خعلی فرق داره ...
معنویت خیلی خیلی مهم تره !!
شوما روحت معنویه , ن مذهبی ... مثه خودمی !!
مثلن من هیچوقت از احکام پیروی نکردم , هیچوقت ... اما نمازامو میخونم !چرا ؟ چون ب نظر من ارتباط با اون بالاییه حدومرز نداره , قانون نداره...
ماه رمضونم ک عاشقشم !! حال و هواشو دوستدارم !
اوم ...
بحث "معنویت" ب شدت بحث بزرگیه ! ک اینجا جاش نیست ...
تاحالا چیزی درباره "اس کیو" شنیدی ؟؟

البته هیچوقت نمیخوام کسی رو متقاعد به چیزی کنم. اونم تو بحثی مثل اعتقادات. هیچوقت هم برای کارای شخصیم نه به کسی توضیح میدم و نه دوست دارم دلیلامو بگم.
امیدوارم همینطور که گفتی، روحم معنوی باشه :)
اس کیو؟ نه نمیدونم چیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد