جملات مغرضانه ی یک عدد دیازپام

که اِهِن و تِلِپ اضافی دارد

جملات مغرضانه ی یک عدد دیازپام

که اِهِن و تِلِپ اضافی دارد

آهـنـــگـــرافـی (مرور خاطرات من)

بعضی صداها و آهنگا هستن که صرفا یه موسیقی آرامش بخش یا هیجان انگیز نیستن. شدن یه قسمت از زندگیم. دیگه اون آهنگ یا صدا منو میبره به گذشته. این خواننده‌ها رو لیست کردم واسه خودم. احساس می‌کنم بهشون یه جورایی مدیونم.


از وقتی یادم میاد تا اول ابتدایی:  حبیب محبیان- داریوش اقبالی (چون داریوش اونموقع‌ها معتاد بود پدرم نمی‌ذاشت آهنگاشو گوش کنم  و طرفدارش باشم!)

دو سه سال اول ابتدایی: دِ بویز –  سیاوش صحنه (سیاوش شمس) (وقتی آهنگای قدیمیشونو گوش میدم یه هیجان عجیب بچگونه میاد سراغم که عاشقشم)

دو سه سال آخر ابتدایی: حبیب محبیان – فریدون فروغی (به شدت طرفدار حبیب بودم. تموم متن شعراشو تو یه دفتر سبز رنگی که داشتم می‌نوشتم. حتی اونایی رو که نمی‌فهمیدم!)

دوران راهنمایی: شهیار قنبری (بت من بود. دیوانه وار دوسش داشتم. هنوز هم دارم. الان که آهنگاشو گوش میدم یاد تمام خاطرات خوب دوران بیخیالی راهنمایی میفتم. با این ترانه برگردیم... به هفده سالگی من...)

اول دبیرستان – دوران اولین دوست دختر رسمی‌ام: رضا صادقی – هایده (اونموقع‌ها موبایل که نبود. غروبا تو اتاقم انقدر رضا صادقی گوش می‌دادم تا دوست دخترم از مدرسه تعطیل بشه و تو راه خونه از مخابرات به خونمون زنگ بزنه. مکالممون نهایت 2-3 دقیقه بود!)

دوم و سوم دبیرستان- شادترین سال‌های زندگیم: فرزاد فرزین – مهدی مقدم – شهرام کاشانی (ایکاش بیشتر قدر این دو سال رو می‌دونستم. اگه تا آخر عمرم بگن دوست داری به کدوم سال برگردی، جواب من این دو ساله. خیلی لذت بخش بود. دیگه تکرار نمی‌شه اون روزا. حیف...)

پیش دانشگاهی- سخت‌ترین و مزخرف‌ترین سال زندگیم: فرهاد مهراد (واقعا چی بهم رسید از اون همه کلاس کنکور و سخت‌گیری الکی. روزی 6-7 ساعت تو کلاس‌های مزخرف به فاک دادم رفت)

ورود به دانشگاه همراه به تیپ رپی – آغاز جو گرفتگی: محسن نامجو – هیچکس – داریوش اقبالی (همه جور تیپی، همه جور مدل مویی، همه جور دختری، سال‌های نسبتا خوب!)

ترم سوم کاردانی –اولین دختری که بهش دل بستم: علی لهراسبی: (وقتی بعضی آهنگای  قدیمیشو گوش می‌دم احساس می‌کنم هنوز تو شبای سرد زمستون با پانی تو راه دریا هستم، ساحل سرد و خلوته و داریم مث سگ می‌لرزیم. تا برگردیم خونه هم ساعت از دو گذشته. این خاطرات رو با هیچی عوض نمی‌کنم.)


یه شب عجیب پاییزی، شروع یه زندگی جدید، وقتی اولین بار حسی شبیه عشق دردآور دوست‌داشتنی بهم منتقل شد، چیزای غیر قابل توضیح: سیاوش قمیشی – گری مور (الان وقتی بعضی از آهنگای سیاوش یا گری مور رو گوش می دم انگار قلبم از وسط شروع می‌کنه به سوراخ شدن. همینجوری این سوراخ بزرگ و بزرگ‌تر می‌شه. انگار یه چیزی حمله می‌کنه به وجودم، به روحم. یه رایحه عجیبی می‌پیچه تو مغزم. یه چیزایی که اشکمو درمیاره...)

ابتدای سال 93. بازسازی خودم. وقتی کاملا تنها شدم. تنهایی خوب. وقتی همه آدمای مهم زندگیم رفتن و اونایی که موندن خودم ازشون خواستم که برن: رضا یزدانی – جیمز بلانت – لئونارد کوهن (هنوز تو این مرحله هستم. مرحله خوبیه!)

این‌شبا تو اتوبوس. تو راه رفت و برگشت دانشگاه: مرور تمام آهنگای دوست داشتنی. همه آهنگایی که برام خاطره هستن. از وقتی یادم میاد تا همین شبا.


-----------------------------------------------------------------------------

بچه‌هایی که تا حالا این بازی رو انجام دادن:

1-     دختری از بهار (سارا): به پیشنهاد سارا اسم این بازی رو می‌ذارم آهـنـــگـــرافـی :)

2-     تمام من همین است که می‌خوانید (فرانک)

        (Teenager)  تینیجر (مسیح)

        جز تو مرا امیدی نیست (ساناز)

نظرات 23 + ارسال نظر
دیازپام 26 دی 1393 ساعت 13:12

****************************************
هر کدوم از بچه ها که دوست داره این بازی رو انجام بده بهم خبر بده لینکشو بذارم ته همین پست
***************************************

فرانک 26 دی 1393 ساعت 14:42

اوه خدای من!
تو دوران ابتدایی شما موزیک گوش میدادی؟
من اون موقع (دوران ابتدایی خودم)عمو پورنگ گوش میدادم:)))))
اول دبیرستان دوست دختر؟؟؟؟؟؟:)

ابتدایی؟! من از وقتی یادمه داشتم حبیب گوش میدادم!
اول دبیرستان واسه داشتن دوست دختر زوده؟!!! تو راهنمایی هم داشتم ولی رسمی نبود

من داوطلبم
:D
.
کل زندگیتو ریختی بیرون که با این آهنگا
نکن با خودت این کارا رو

خب انقدر احساس راحتی میکنم اینجا که نگران چیزی نباشم یا خجالت نکشم. اگه احساس بدی داشتم که نمیگفتم
مرور خاطرات تو باید جالب باشه هر وقت انجام دادی اطلاع بده

sara 27 دی 1393 ساعت 09:53

من دوس دارم منتها وبلاگمو آپ نمیکنم چکار باید بکنم؟میشه همینجا توی نظرات بنویسم؟

تو نظرات؟ به نظرت کسی میخونه؟ باشه هر جور راحتی

فرانک 27 دی 1393 ساعت 13:11 http://www.momento96.blogfa.com

کدوم بازی دوست عزیز؟

همین که با خواننده ها مرور خاطرات کنین. تو هر دوره ای چه خواننده یا آهنگی گوش میدادین

ملیحه 27 دی 1393 ساعت 16:07 http://hottippa.blogfa.com

من آهنگ زیاد گوش میدم ولی یه آهنگو که صدبار گوش کردم 5دقیقه بعدش فراموش میکنم حتی گاهی وقتا یه بیتشم یادم نمیاد ،گاهی وقتا اوضاع از این خرابتره فکر میکنم با خودم میگم اینو کی خونده ؟یا کجا شنیدمش.
آلزایمر در حدی که دوست دارم رگای سرمو با ناخن گیر بچینم .
اما دوتا شعرو آهنگو که هیچگاه فرام.ش نخواهم کرد و فکر کنم یعنی نود درصد یقین دارم مال سیمینه هنوز از برم و موقع کارای خونه زمزمه شون میکنم
یکی گل گلدون من شکسته در باد...
یکی تنها باگلها گویم غمها را...

دومی مال هایده هست خانوم

شقایق 28 دی 1393 ساعت 18:08 http://sh-m16.blogfa.com

چقد شکست عشقی :/
من کلا پایان های خوبو ترجیح میدم :(
و اینکه...الآن یه احساس ناامیدی درمن شکل گرفت!کنکور اینقد سخته؟ :S
و...منم بگم!منم بگم!
فقط بازی نمیخواد!
کلا از وقتی یاد گرفتم آهنگ دانلود کنم و گوش بدم...با انریکه و کتی پری و پیتبال و کلا اینایی که شاد میخونن خاطره دارم!ایرانی هم تی ام بکس و بروبکس و تیک تاک!:D
کلا موجود شادی ام ^___^
از امینم هم خوشم میاد...ولی برا وقتی خوبه که اعصاب داشته باشی!

از خواننده هایی که گوش میدی کاملا مشخصه! خوش باش خانوم

باران 29 دی 1393 ساعت 19:19

شما بیش فعال نبودی؟؟؟اول.راهنمایی دوس دختر؟؟؟

من کی گفتم اول راهنمایی؟!!! گفتم راهنمایی فقط

باران 30 دی 1393 ساعت 13:20

خب همون راهنمایی ،چ فرقی میکنه کلا زوده
راهنمایییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بچه های راهنمایی الان هر کدوم 2 تا بچه دارن

گذاشتم
زود زود زود لینکشو بذار خودت گفتی
همه شم بخون
کامنتم بذار:ا
سبیلت ساس بذاره اگه کامنت ندی

لینک کردم. کامنت خواستم بذارم نمیدونم چرا نشد. کامنت میذارم حتما

سارا 30 دی 1393 ساعت 15:32

دیازپام؟خداییش راهنمایی دوسه دخدر داشتین چی بهم میگفتین؟ من اونموقع عاشق هری پاتر بودم:ا

متوجه کامنتت نشدم! نقطه و ویرگول بذار وسط جمله هات معلوم بشه داستان چیه! هری پاتر هم خوبه. بهش رسیدی حالا؟!

بهار 1 بهمن 1393 ساعت 13:54

دیازپام یعنی عاشق این تعددزوجاتت هستم دیگه:-P;-)
هربار یکی رو رومیکنیا کلک;-)
ولی ازینکه توبچگی حبیب گوش,میدادی خیلی خوشم اومد.

به هیچ عنوان این وصله ها رو بهم نچسبون که اصلا بهم نمیاد.
خیلی دوست داشتم حبیب

خانوم مسیح 1 بهمن 1393 ساعت 15:48 http://teenagerr.blogfa.com

جالب بود این کار که چه ترانه هایی چه خواننده هایی تو به گذشته میبرن و لیست کردنشون

تو وقت اضافی یادم باشه انجام بدم

حتما انجام بده و بهم خبر بده

پریا 1 بهمن 1393 ساعت 22:49

من از بده روزگار با آهنگای داریوش و ابی و سیاوش و هایده و گری مور و کوهن و اینا عاشق نشدم که...حالا همیشه گوششون میدادم ها ولی
آهنگی که من وقته گوش دادنش دل بسته ی یکی شدم آهنگه تابستون کوتاهه از گروه ZEDBAZI:|
دومیشم همون آهنگه که میگه تهران شده پره مازراتی اونم از ZED BAZI:|
سومیشم کی از پشت لباستو میبنده تتلو:|
شانس ندارم که-_-
ینی اینا رو میشنوم بغض گلومو میگیره...ناراضی ام از خودم اصلا...اخه آدم از zed baziخاطره داشته باشه-_-

برات متاسفم!
فک کن با آهنگ تتلو! البته احترام میذارم ولی خندمم میگیره ببخشید
البته اونموقع ها که رپ گوش میدادم تابستون کوتاهه رو خیلی دوست داشتم

سارا 3 بهمن 1393 ساعت 18:34

تچکر

سارا 3 بهمن 1393 ساعت 18:39

منظورم این بود تو راهنمایی با دوست دخترت چه حرفی داشتین بهم بزنین?
وجدانا
ا...وکیلی یکی از دیالوگاتونو بنویس شاید کاربرد داشت برا ماهم
راهنمایی
دوس دختر
فاین یذهبون...=)خخخخخ
خدایی ایول دمت گرم
بهار جان راس میگه پسرمون
ازین وصله ها نمیچسبه بهش
(مزاح میکنم ناراحت نشی)

دیگه چی میگفتم بماند. ولی خودمم یادم نمیاد چی میگفتم. بیشترش سکوت بود
شما به من درس اخلاق نده خانوم

khanom masih 5 بهمن 1393 ساعت 12:21 http://teenagerr.blogfa.com

mn ham anjam dadam :)

لینکت کردم

sanaz 7 بهمن 1393 ساعت 16:19 http://www.taabireyekhab.blogfa.com

من هم انجام دادم
:)

خیلی کوتاه که! اصلا به آرمان های این بازی توجه نکردی
لینکت کردم

راک گوش نمیدادیا
کاش سال هاشونم مینوشتی

نه هیچوقت اهل راک نبودم. البته اگه سبک رضا یزدانی راک باشه، اهلش هستم
آره اگه سالهاشم مینوشتم خوب بود. الان 24-5 سالمه. خودت حساب کن دیگه
آدرس وبلاگت درسته؟! باز نمیشه که

خط خطی 19 بهمن 1393 ساعت 23:29 http://hesezendegi.blogfa.com

من همینجا مینویسم ک چ بود و چ شد
دوران ابتدایی کلا اهل این حرفا نبودم
اما دوران راهنمایی با فرهاد شروع شد و با حبیب تموم ،سال های سختی بود.گروه آریان هم اون وسط ی کارآیی میکرد.
دوران دبیرستان به خاطر شرایط خیلی سخت گیرانه خوابگاه که کلا یادش بخیر نباشه از آهنگ دور موندم اما ی دونه پلیر بچه ها داشتن بعضی شبا یواشکی مهستی گوش میدادم و محمد اصفهانی .از پیش دانشگاهی که برگشتم خونه محسن چاووشی و یاس اومدن جزو خواننده های مورد علاقه.
شروع دانشگاه با پینک فلوید و بک استریت بویز و ریحانا شروع شد در مرور زمان بعضی آلبوم های ابی و داریوش به اینا ملحق شدن سال سوم دانشگاه ایجاد علاقه مندی به رضا یزدانی و در سال اول ارشد چارتار و رستاک به گروه قبلی ملحق شدن و تا الان فقط بک استریت بویز حذف شده و همه به قوت خود باقی هستن. البته تک آلبوم های زیادی بودن که جایی واسه بیا نشون نیست
بسیاری از آهنگ های سنتی و شهرام شکوهی نیز پتانسیل قرار گیری در این لیست و دارن

خوبه! اشتراکات زیاد داریم. برای من یکی از روش های روانشناسی بر اساس خواننده های مورد علاقست

خط خطی 19 بهمن 1393 ساعت 23:31 http://hesezendegi.blogfa.com

در ضمن من هم سن توام شاید ی چند ماه بزرگتر ولی تا الان به اندازه 2 ماه با ی دختر بودم اونم ترم 3 دانشگاه
تو زمان خودت سلطانی بودی

نه بابا اینجوری نگاه نکن انقدر بچه مثبتم که

معصومه 22 بهمن 1393 ساعت 16:19 http://www.escape1981.blogsky.com

تو تمام این خواننده ها من فقط فریدون فروغی و کوهن ساعتها و روزها گوش دادم و خاطرات بسیاری دارم ....داریوش که بسیار صداش و دوست دارم اما هرگز زیاد گوش ندادم.هرگز و همیشه هم با خودم گفتم کسایی که داریوش گوش میدن یا غم خیلی بزرگی دارن یا درون اندوهگینی دارن.نظر خودم.
از نامجو سنگ صبور و بسیار دوست دارم و بارها و بارها روی تکرار گذاشتم و گوش دادم.

کوهن معرکه س. فروغی تکرار نشدنی

اینا عالی هستن. واقعا عالی

:| 28 فروردین 1394 ساعت 20:44 http://machupichu.blogfa.com

خیلی باحال بود

مرسی! شما هم میتونی این بازی رو انجام بدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد